"הפוך על הפוך": לעשות 'מצוות' עם עוף מקולקל | האזינו

    אתר קול חי No Comments on "הפוך על הפוך": לעשות 'מצוות' עם עוף מקולקל | האזינו

    בפתח התכנית 'הפוך על הפוך' סיפר הרב משה בן לולו משל נפלא על קמצן שנתן לשכנו העני עוף מקולקל והתגאה שקיים את מצוות הצדקה, ואיך זה קשור לשר הדתות?

    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב משה בן לולו פתח היום (רביעי) את תוכניתו היומית, 'הפוך על הפוך' במשל: "היה פעם אדם קמצן גדול, שהיה מפעיל את המקרר יום כן ויום לא – כדי לחסוך בחשמל", מספר הרב בן לולו. "יום אחד אישתו אומרת 'לו העוף שנשאר לנו משבוע שעבר התקלקל וצריך לזרוק אותו לפח' – התחלחל הקמצן ואמר 'לפח? מה עם 'בל תשחית'. זה לא מקולקל עד כדי כך שאי אפשר לאכול את זה, לכי תני את זה לשכן העני, אני מפרגן לו – צדקה מכל הלב".

    "הלכה האישה לשכן העני, הוא בדיוק מקבל את העוף כשהוא רעב ומסתער עליו, לא שם לב לטעם ולריח, הקמצן למעלה אומר לאשתו 'ראית? לא צריך לזרוק לפח, תראי איזו מצווה עשינו'.

    "אחרי שעתיים שומעים פתאום אזעקות, סירנות, מסתכל הקמצן מהחלון ורואים אמבולנסים רצים לביתו של השכן. כעבור חצי שעה של טיפול מפנים אותו לבית החולים. אשתו של הקמצן אומרת לו 'תראה איזה מסכן', אומר לה הקמצן 'תארי לך שלא היינו מביאים לו את העוף – הוא עוד היה הולך לבית החולים רעב', אחרי זה אומר הקמצן לאשתו 'על פי המצווה יש לבקר חולים – תבדקי איפה הוא מאושפז נלך לבקר אותו".

    "מגיעים הזוג לבית החולים – רואים את הבן אדם מורדם ומונשם, חיוור כולו. יום אחרי זה שומעים שהוא נפטר, אומר הקמצן לאשתו 'את יודעת, עכשיו יש לנו עוד מצווה 'לווית המת', אחרי הלוויה אומר לה בואי נקיים עוד מצווה 'ניחום אבלים'".

    "אחרי כל זה, חוזרים השניים הביתה, והקמצן אומר לאשתו 'תראי כמה מצוות עשינו עם העוף שרצית לזרוק לפח – צדקה, ביקור חולים, לווית המת, ניחום אבלים…", מסיים הרב בן לולו את המשל וממשיך לנמשל: "כך גם שר הדתות – בא, עוקר את הגיור, את הכשרות, כביכול 'מאכיל אותנו בעוף המסריח' ואז מספר לנו איזה מצוות נעשה אחרי שיהיו את הרפורמות".



    0 תגובות